та на наш подив і гордість за нашу Націю ми побачили, що дуже багато Клієнтів не припинили вести свою господарську діяльність, а деякі почали переорієнтуватись на нові умови ведення бізнесу": Юрій Бабаєв, заступник Голови Правління РАДАБАНКу
Інтерв’ю із заступником Голови Правління Юрієм Бабаєвим*
Кредитна карта - незамінний банківський продукт, який надає змогу користуватись кредитними коштами будь-якої миті. Картка «Тудим-сюдим» – новий топовий продукт від РАДАБАНКу, а от що цьому посприяло, шлях від ідеї до реалізації та чи є попит на нього в умовах сьогодення розповів Заступник Голови Правління Юрій Бабаєв.
Від початку війни чимало банків припинили кредитування. Як РАДАБАНК тримався в цій ситуації?
Відразу після початку повномасштабного вторгнення росії 24 лютого 2022 гору ми призупинили кредитування фізичних осіб та «заморозили» всі ліміти та овердрафти. Потрібно було подивитись на клієнтську поведінку, як юридичних, так і фізичних осіб, щоб убезпечити Банк від можливих ризиків. Та на наш подив і гордість за нашу Націю ми побачили, що дуже багато Клієнтів не припинили вести свою господарську діяльність, а деякі почали переорієнтуватись на нові умови ведення бізнесу та продовжували виплачувати заробітну платню. Співробітникам цих Клієнтів ми почали вже в березні відновлювати можливість користуватись кредитними коштами. Й чим далі, тим більше почало з`являтися таких Клієнтів. Вже влітку співробітники наших Клієнтів, які були вимушені тимчасово переїхати до Західної України або за кордон, почали повертатись на свої робочі місця та відновлювати свою діяльність на підприємствах, а ми, в свою чергу, продовжили таким громадянам відновлювати кредитні ліміти.
Чи з’явилися нові кредитні продукти в РАДАБАНКу після повномасштабного вторгнення рф?
Вбачаючи тенденцію зростання платоспроможних клієнтів та активізацією бізнесу у новому для нас воєнному стані, з’явилася ідея також підтримати нашу Націю й створити щось таке, чого ринок чекає. І вже у вересні народився продукт – кредитна картка «Тудим-сюдим» з унікальними умовами в сегменті кредитування. Надалі в нас є плани приєднатися до державної програми «єОселя».
Кредитка – найзручніший продукт для громадян, а ось для банків один з найменш вигідних, особливо в умовах сьогодення. Чи стали умови видачі та користування кредитною карткою більш жорсткими у вашому банку?
Не зовсім так. Але дійсно РАДАБАНК ставить у пріоритет Клієнта та його зручність у використанні тих чи інших наших продуктів. Та якщо подивитись на Клієнта комплексно – то це завжди взаємовигідна співпраця. Як я казав раніше, ми зробили максимально вигідний та зручний продукт на ринку, умови якого навпаки лояльніші та дешевші для Клієнтів. Коли ми його впроваджували, ми думали, що на першому етапі він виявиться для нас збитковим, але… Щось «пішло не так», і він з першого місяця став приносити нам, хоч невеликий, але ж прибуток. Багато Клієнтів, які стали користуватися кредитними коштами, стали для нас пасивоутворюючими – вони почали розміщувати в нас депозити, активувати інші продукти: депозитні шухляди, преміальні картки, купувати нумізматичну продукцію Національного банку України, оплачувати комунальні послуги тощо.
Чи є сьогодні попит на Ваш картковий продукт?
Так попит дійсно є. Хотілося б більше Клієнтів, звісно, які б на собі відчули переваги цього продукту на ринку. Але є, на мій погляд, дуже цікава тенденція – одними з перших Клієнтів, та й зараз цей показник на дуже високому рівні, стають працівники інших Банків, які мають аналогічні продукти у своєму Банку, а це показник того, що люди, обізнані у кредитних картках, віддають перевагу власно нашому продукту. Сподіваюсь, що завдяки нашому маркетингу та віддаленій ідентифікації, яка ось-ось вийде у промислову експлуатацію, ми зможемо задовольнити дуже багато Клієнтів нашою цікавою пропозицією.
Який максимальний кредитний ліміт може буде встановлений пересічному громадянину, та що на це впливає?
До 100 000 грн та можливість обслуговувати цей борг.
На скільки легко чи складно в цілому отримати рішення від РАДАБАНКу про схвалення кредитного ліміту?
Позитивне чи негативне (на жаль) рішення отримати дуже легко та швидко безпосередньо у відділенні Банку, а незабаром вже це буде впроваджено й у мобільному застосунку RB24.
Який він – Клієнт РАДАБАНКу? Що посприяє схваленню кредитного ліміту?
Ну тут можна дуже довго розповідати для кого саме розроблений цей продукт. Ми намагалися охопити максимальне коло усіх верств населення. Але якщо коротко, то Клієнт повинен отримувати заробітну платню та мати позитивну кредитну історію. Треба відмітити, що цей продукт не для VIP-Клієнтів, адже для них у нас розроблені інші, не менш привабливі кредитні рішення з іншою моделлю визначення платоспроможності та критеріїв оцінки. Тому, скоріш за все, VIP-Клієнту буде відмовлено саме в цьому продукті, але по цільовому продукту VIP-сегмента більш ймовірно прийняття позитивного рішення.
*за матеріалами пресс-служби Радабанк