“Банківська система нині надійна. Усі ми розуміємо рівень відповідальності, який лежить на наших плечах, і діємо відповідно, приймаючи виклики.."Володимир Дубєй, Голова Правління ТАСКОМБАНКУ
Четвертий місяць Україна відстоює свою незалежність і територіальну цілісність. Поки українські воїни стоять на захисті наших міст і сіл, банкіри тримають фінансовий фронт. Голова Правління ТАСКОМБАНКУ Володимир Дубєй разом із експертами ринку та представниками Національного банку України обговорили ситуацію, що склалася на банківському ринку, виклики, з якими довелося зіткнутися учасникам банківської системи від початку війни, та заходи стабілізації фінансової системи під час ON-LAW Марафону «Бізнес під час війни: фінанси та банківська система». Марафон було організовано редакцією видання «Юридична практика» за підтримки освітньої платформи «Legal High School».
“Із перших хвилин війни ми всі зробили найголовніше, що могли зробити, – були на робочих місцях і об’єднали свої зусилля, щоб забезпечити стабільність роботи банку, підтримати клієнтів та дати їм упевненість у ці непрості часи,” - зазначив Володимир Дубєй, Голова Правління ТАСКОМБАНКУ, згадуючи події 24 лютого 2022 року. Експерти, запрошені до участі в марафоні одностайні в тому, що банківська система впоралася з операційними викликами перших місяців війни та нині залишається високоліквідною й має достатній запас стійкості.
Зокрема, Володимир Дубєй зазначив, що ТАСКОМБАНК вже зробив зробив відповідні прогнози впливу поточної ситуації на стан банку та провів внутрішнє стрес-тестування. “Пройшовши аудит міжнародної аудиторської компанії Ernst & Young, ми оцінили свої потенційні втрати і розробили стратегію до кінця 2022-го з урахуванням поточної ситуації. Ми постійно на зв’язку з клієнтами, спілкуємось, зустрічаємось та навіть виїжджаємо на виробництво для оцінки реального стану бізнесу наших клієнтів”, - зазначив Голова Правління ТАСКОМБАНКУ. “Ми не очікуємо на компенсації зі сторони держави, а рухаємось вперед, розраховуючи на власні сили та досвід. Розуміємо свою відповідальність перед вкладниками та бізнес-клієнтами, тому партнерство, довіра та чесність - залишаються основними пріоритетами в цей непростий час. Ми завжди прагнули будувати з клієнтами довгострокові партнерські відносини, тому сьогодні маємо повертатися обличчям до клієнта, дбаючи про їх добробут та надаючи підтримку”, - підкреслив Володимир Дубєй.
Володимир Дубєй також відзначив, що Банк не припиняв працювати жодного дня, а також висловив особливу подяку колегам, які, розуміючи свою відповідальність перед клієнтами, виходили на роботу й забезпечували працездатність відділень. Тим, хто працював до останнього, поки це було можливо, і забезпечував необхідними банківськими послугами клієнтів, надаючи їм упевненість та підтримку. Важливою в цей час для команди банку стала підтримка Акціонера, який був поруч в найскладніші моменти, надихав рухатися далі. Подякував також Національному банку України за оперативність комунікацій та злагодженість дій.
“Ми не відмовились і від планів розширення мережі, і від початку ведення бойових дій відкрили 7 відділень як у великих містах, де вже були присутні, так і в менших населених пунктах, зокрема у Ковелі, Коростені та Кам’янці-Подільському. Це стало для наших клієнтів певним показником стабільності та впевненості банку в майбутньому, а також сигналом, що ми готові рухатися далі”, - підкреслив Володимир Дубєй.
Обговорюючи доцільність різкого підвищення облікової ставки НБУ, Голова Правління ТАСКОМБАНКУ висловив упевненість, що регулятор вчасно відреагував на економічну ситуацію в країні і, піднявши рівень облікової ставки, вказав на реальний рівень інфляції та надав поштовх банківській системі діяти відповідно.
Щодо подальшої перспективи кредитування бізнесу за таких умов, Володимир Дубєй підкреслив, що ТАСКОМБАНК не припиняв кредитувати підприємства і продовжує це робити нині. “Кожен банк приймає рішення щодо кредитної політики. Для нашого банку ставки за державними програмами не є бізнесовими, тому кредитуємо переважно за власними програмами”, - зазначив банкір. “Кредитуючи бізнес, уважно дивимося на те, чи може він функціонувати в тих умовах, які складаються на сьогодні, на що саме клієнт бере гроші, яка перспектива їх повернення. Це, звичайно, не довгі програми кредитування з метою фінансування інвестиційних програм, а переважно фінансуємо поповнення обігового капіталу. Фінансуємо компанії, які дивляться в майбутнє і мають визначені плани, наприклад, тих, хто думає, як оброблятиме майбутній урожай та купує паливно-мастильні матеріали вже сьогодні. Шукаємо можливості в тих секторах промисловості та виробництва, які нині розвиваються: сільгоспвиробників, логістики, енергетики. Навіть тепер є багато сфер, де можна застосувати капітал банку, щоб підприємства активно працювали на ринку”, - пояснив Володимир Дубєй.
“Я вдячний бізнесу, який дбає про збереження та розвиток своєї справи навіть у нинішніх непростих умовах. Ми завжди готові підтримати ці компанії, надати їм фінансування, прийняти ризики та разом рухатися вперед, щоб відновлювати в країні бізнес та економіку”, - зазначив Володимир Дубєй.
Відповідаючи на запитання щодо подвійного курсу валют, який нині є на ринку, Володимир Дубєй нагадав, що за час війни регулятор часто змінював політику в цих питаннях, але зрозуміло, що це була реакція на обставини у різні періоди часу, і це були своєчасні заходи. “Наразі залишаються певні спірні речі, наприклад, чому не дозволили є-декларації, але дозволили вивозити готівку за кордон без обмежень, якщо клієнт зняв готівку в банку? Це ті питання, які ми найчастіше чуємо від клієнтів. Щодо експортерів, звичайно, для них зараз не вигідно заводити в країну валютну виручку та продавати її за нинішнім курсом. Щоб в Україну зайшла валютна виручка, курс треба відпускати”, - переконаний Голова Правління ТАСКОМБАНКУ.
Коментуючи співпрацю з банками-кореспондентами в нових воєнних умовах, Володимир Дубєй сказав, що перед початком війни ТАСКОМБАНК отримав кореспондентський рахунок у Райфайзен банк Аваль (Австрія) і тепер активно працює з ним під час війни. Обмеження, звичайно, існують, у кожного банку-кореспондента є своя політика в цих питаннях і її, безумовно, потрібно поважати. “З початком війни ми стикалися з ситуаціями, коли дуже важко проводити платежі, пов’язані із закупівлею військової амуніції. Потрібно шукати всі можливі інструменти для вирішення питань, слід говорити і переконувати, - упевнений Володимир Дубєй. - У нашій практиці були ситуації, коли ми були достатньо відверті з банком-кореспондентом, і нам вдавалося аргументувати необхідність проведення операцій і отримувати позитивні результати щодо конкретних платежів певних клієнтів. У своїй практиці ми слідуємо правилу: якщо ми впевнені в платежі та клієнті, розуміємо, що стоїть за визначеним контрактом, необхідно спілкуватися - і все вийде”.
“Банківська система нині надійна. Усі ми розуміємо рівень відповідальності, який лежить на наших плечах, і діємо відповідно, приймаючи виклики. Ми змогли зберегти команду, рухаємося згідно з розробленим планом і віримо, що вистоїмо й допоможемо наблизити перемогу”, - підкреслив Володимир Дубєй.