Урядовці планують максимально автоматизувати процеси, пов’язані із запровадженням податку на додану вартість (ПДВ) для фізичних осіб-підприємців на спрощеній системі оподаткування, ‒ повідомляє пресслужба Міністерства фінансів.
Зокрема, Мінфін разом із Державною податковою службою (ДПСУ) готує механізм автоматичної реєстрації платниками ПДВ для ФОП, які за обсягом операцій будуть зобов’язані стати платниками цього податку.
Мінфін обіцяє забезпечити перехідний період для накопичення податкового кредиту ФОПам, обсяг оподатковуваних операцій яких за останні 12 місяців перевищить встановлений поріг.
Також у міністерстві планують забезпечити автоматичне попереднє заповнення податкових декларацій в Електронному кабінеті платника на основі даних РРО, податкових накладних та інших відомостей ДПСУ. При чому звітний період для ФОП мають збільшити з місячного до квартального.
«В рамках сервісної моделі держава бере на себе частину адміністративної процедури. Наше завдання – зробити так, щоб ведення ПДВ для ФОП мінімально вплинуло на умови бізнесу. Для цього ми розширимо перелік автоматичних процедур адміністрування ПДВ», – заявила заступниця Міністра фінансів України Світлана Воробей.
Водночас у Мінфіні запевнили, що 2027 рік вважатиметься перехідним, оскільки необхідний деякий час для створення застосунків та їх тестування, а також щоб підприємці навчилися ними користуватися. В цей період санкції за помилки в адмініструванні ПДВ у Мінфіні обіцяють не застосовувати.
