За результатами XIII Всеукраїнського конкурсу «Банк року - 2021» АТ «МЕГАБАНК» здобув перемогу відразу у двох номінаціях.

Церемонія нагородження відбулася 10 листопада під час Міжнародної конференції «EVOLUTION OF DIGITAL BANKING - Ключ доступу до фінансових послуг», організованого Міжнародним фінансовим Клубом «Банкирь».

Визначення кращих банківських установ України проходило на основі опитувань експертів Національного Банку України, національних і міжнародних аудиторських компаній і рейтингових агентств, а також аналізу прозорості діяльності банків та інформаційної відкритості.

За результатами конкурсу, мобільний додаток todobank отримав звання «Найкращий додаток для мобільного та інтернет-банкінгу - 2021». Також todobank визнали банком року з найвигіднішим Cashback для населення.

 ⁃ Обираючи діджиталізацію, ми щороку стаємо ближчими до своїх клієнтів. Сьогодні наші клієнти можуть користуватися низкою послуг прямо вдома, не відвідуючи відділень банку. Окрім цього, нам важливо залишатися чесними та прозорими у своїй роботі. Тому кешбек у нас дійсно чесний і ця нагорода це підтверджує, - зазначила заступник Голови Правління АТ «МЕГАБАНК» Наталія Погорєлова.

Нагадаємо, оплачуючи будь-які послуги чи товари через мобільний додаток todobank,  клієнту повертається 1% кешбеку. Це стосується абсолютно усіх категорій товарів, зокрема й комунальних послуг.

Також кешбек від todobank не має мінімальних та максимальних лімітів. Тобто, аби перевести повернуті кошти на основний рахунок та використати їх, клієнту не потрібно накопичувати конкретну суму.

Детальніше:todobank отримав звання найкращого мобільного інтернет-банкінгу

Соціальна відповідальність банків, інвестиції в екологію, обмін успішними кейсами та стабільність у діяльності – такі теми порушували під час зборів асоціації світових банків Global Alliance for Banking on Values (GABV). До міжнародної дискусії традиційно приєдналося і АТ «МЕГАБАНК».

20-21 жовтня у Брюсселі (Бельгія) відбулися збори членів міжнародної мережі банків Global Alliance for Banking on Values (GABV). Під час засідання члени Альянсу обговорили важливість соціально відповідального бізнесу та інвестицій, які мають позитивний вплив на навколишнє середовище.

Також учасники вивчали можливості збільшення регулятивного капіталу, який є найважливішим показником діяльності усіх банків та цифрової трансформації банківської системи. Зокрема, представники банків із різних куточків світу поспілкувалися із міжнародними експертами, обмінялися досвідом та представили успішні кейси.

Окрім цього, на зборах Альянсу приділили увагу соціальним ініціативами в банківській справі та дослідили майбутні перспективи з цього питання.

За словами заступника Голови Правління «МЕГАБАНК» Олександра Шипілова, який представляв установу на засіданні, одним із ключових принципів GABV є ведення соціально відповідального бізнесу. У свою чергу, «МЕГАБАНК» давно пропагує ідею корпоративної соціальної відповідальності та поєднує прибуткові види діяльності з діяльністю, що приносить користь суспільству.  Це і соціальні проекти, екологічні ініціативи, розвиток жіночого підприємництва та інше.

Нагадаємо, у жовтні 2019 року «МЕГАБАНК» першим в Україні став асоційованим членом мережі провідних світових банків Global Alliance for Banking on Values ​​(GABV). Ця асоціація є незалежною та об'єднує 58 фінансових інститутів та 16 стратегічних партнерів по всьому світу.

Детальніше:«МЕГАБАНК» приєднався до міжнародної дискусії щодо розвитку...

12 жовтня міжнародна рейтингова агенція Standard & Poor's, що належить до трійки найвпливовіших міжнародних рейтингових агентств, оновила свою оцінку Банку Альянс. Банк підтвердив короткостроковий кредитний рейтинг на рівні "В" з прогнозом "Стабільний".

Рейтингове агентство відстежує як ситуацію на ринку загалом, так і динаміку внутрішніх показників Банку. Так, за новими даними, найближчі два роки стануть сприятливими для розвитку українських банків. Це дає можливість Банку Альянс зміцнити позиції, розвиваючись більш високими темпами, ніж у середньому банківський сектор.

  • За рік Банк Альянс піднявся на 4 позиції серед 71 українських банків за обсягом чистих активів і зараз посідає 21 місце.
  • За перші 9 місяців цього року Банк суттєво наростив прибуток і має намір у повному обсязі спрямувати його (як і прибуток 2020 року) на збільшення статутного капіталу, що сприятиме подальшій підтримці високих темпів розвитку Банку.
  • Показник достатності капіталу утримується із запасом та станом на 30.09.2021 становив 13.2% при нормативному значенні 10.0%.

Бізнес-модель розвитку Банку базується на органічному зростанні з фокусом на сегментах МСБ, Агро сектор та Мікробізнес. При цьому стратегію управління ризиками Банк реалізує через принцип збалансованості між доходами та рівнем ризику. Зокрема, в умовах невизначеності, викликаної пандемією COVID-19, приділяється особлива увага питанню ліквідності – при нормативних значеннях у 90% та 100% показників NSFR та LCR, відповідно, фактичні значення показників утримуються зі значним запасом (111% та 292% відповідно, станом на 01.10.21 року).

Виважений підхід і дозволяє Банку демонструвати вищі темпи розвитку, порівняно з банківською системою України. Ми раді, що наші здобутки не залишаються непоміченими і високо оцінюються не лише нашим Акціонером, а й зовнішніми стейкхолдерами, у даному випадку S&P. Оцінка кредитного рейтингу на рівні «В» від однієї з трійки найвпливовіших міжнародних рейтингових агенцій – це позитивний маркер для позицій Банку Альянсу на українському ринку.

Особливий акцент Банк робить на розвитку цифрових технологій. Це і фактор підвищення фінансової доступності, зниження витрат на обробку інформації та канали продажів, підвищення задоволеності клієнтів та виходу на нові ринки. Діджиталізація - це потужний тренд, ми зараз це чудово бачимо. Це тренд, який тільки наростатиме, роблячи український фінансовий ринок дедалі екстериторіальнішим і, отже, конкурентним. Ринкові переваги отримуватимуть насамперед банки з розвиненими технологічними платформами та бізнес-моделями, які будуть орієнтовані і на використання елементів штучного інтелекту, високого ступеня роботизації у бізнес-процесах, на дистанційне обслуговування своїх клієнтів у режимі мінімального часу відгуку.

«Розвиток внутрішніх та зовнішніх зв'язків – наш сьогоднішній пріоритет. Ми вже реалізуємо з Європейським інвестиційним банком програми фінансування українського малого бізнесу та агросектору, а зараз завершуємо переговори з Міжнародною фінансовою корпорацією та обов'язково поділимося результатами. Ми заробили стійку репутацію серед підприємців, беручи активну участь у реалізації державної програми “5-7-9” з пріоритетом на інвестиційні проекти. Наступного року ми запланували новий стрибок росту, який неодмінно позначиться на новій позитивній оцінці рейтингової агенції», - коментує Голова Правління Юлія Фролова.

Асоціація українських банків запрошує до участі у заході «Банківський сектор: нові виклики», який буде цікавий тим, хто бажає дізнатись більше про тенденції  банківського комплаєнсу та фінмоніторингу. Як інформаційні партнери заходу, запрошуємо до участі та дискусії, і переконані - спільними зусиллями банківський світ ставатиме кращим.

Світові тенденції не дають розслабитися банкам, а нові вимоги до комплаєнса та фінмоніторингу дедалі більше ускладнюють взаємини з клієнтами. Про те, як змінився банківський сектор і що чекає світ у найближчому майбутньому, будемо говорити 3 листопада 2021 року на конференції «Банківський сектор: нові виклики». Встигніть зареєструватися, щоб першими дізнатися про прийдешні зміни в галузі!

Програма та реєстрація: https://bankamber2021.ticketforevent.com/

 

Дата проведення: 3 листопада 2021 року

Час проведення: 09:30‒17:30

Місце проведення: готель «Прем'єр Палац» (м. Київ, бульв. Т.Шевченка / вул. Пушкінська, 5-7/29)

Організатор: юридична компанія «АМБЕР»

Співорганізатор: компанія «Фінансовий клуб»

Генеральний медіапартнер: газета «Юридична практика»

 

На заході буде розглянуто такі теми:

  • Банківський комплаєнс і фінмоніторинг
  • Новели судової практики
  • Майбутнє банківського сектору

Під час проведення конференції буде виконано всі рекомендації уряду щодо дотримання протиепідемічних вимог.

Контакти:

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

+38 (067) 292-38-72

Чи готові банківська система та позичальники.

 

 

 

Легкого часу для ведення малого чи середнього бізнесу ніколи, мабуть, не буває. МСБ завжди потребує підтримки держави, НБУ, банків та удосконалення всіх процесів. Частка малого та середнього бізнесу в ВВП України, за даними Міністерства економічного розвитку і торгівлі, становить близько 55%. Що тільки доводить масштаби впливу на розвиток економіки. Однак умови, викликані пандемією COVID-19, лише загострили боротьбу за фінансування, щоб бізнес міг залишатися на плаву.

Про кредитування МСБ в Україні, клієнтів, яких отримує банк, ризики та скоринг розповів Mind.
ua заступник голови правління Банку Альянс, Сергій Бочаров.

 

До чого тут кредитування 

Один із найпопулярніших інструментів фінансування бізнесу – банківське кредитування.  Воно в Україні буде завжди затребуваним, але інструменти фінансування та підходи до позик уже застаріли. Бізнес зараз розвивається дуже динамічно, тому важливо ухвалювати рішення швидко. Але банки навчилися робити це моментально тільки для фізосіб. З підприємцями та юридичними особами – усе складніше.

Більшість банків користуються старим алгоритмом: запитують фінансову інформацію стосовно клієнтів, аналізують і ухвалюють рішення протягом тижня-двох. А якщо це заставне кредитування – навіть двох місяців. Бізнес у цей час може простоювати, очікуючи на фінансування.

 

Що таке скоринг і в чому складність його побудови для бізнесу

Кредитний скоринг – це система оцінки кредитоспроможності, і він може будуватися на основі різних методів, як-от: логістична регресія, градієнтний бустинг, скоринг випадкового лісу, нейронні мережі тощо.

Найбільш поширений скоринг побудований методом логістичної регресії. Цей метод не потребує великого обсягу історичних даних і складних алгоритмів розрахунку.

Суть кредитного скорингу в тому, що він створюється на базі інформації щодо проблемних і позитивних позичальників. Алгоритм уже розуміє, якими характеристики має поганий позичальник, а якими – хороший. Коли надходить заявка на кредит, скоринг буквально накладає портрет поганого позичальника на характеристики клієнта. Якщо більшість характеристик клієнта збігається з портретом потенційно поганого позичальника, система рекомендує відмовити клієнту.

 

Що ще ускладнює миттєве кредитування для МСБ

Банки оцінюють фінансовий стан клієнта та тенденції його роботи за останній період – динаміку виручки та кредитну історію. На сьогодні проблемою є те, що в періоді аналізу є карантинні місяці, які негативно вплинули на фінансові показники бізнесу. Якщо через пів року цих показників не буде в періоді аналізу, вірогідність отримати кредит значно зросте.

Якщо говорити про суму кредиту, то бізнес, коли звертається за кредитом, оцінює всі свої фінансові результати, а банк своєю чергою бачить тільки офіційну частину. Тому бізнес створює запит на значно більшу суму, ніж та, яку готовий надати йому банк. Часто буває, що фінустанови зменшують цю суму до 50%. 

 

Яких клієнтів цінують банки 

Цінні клієнти – це позитивна кредитна історія, коли клієнт брав гроші та закрив кредит, і позитивна динаміка торгової виручки за останній рік. Також велика частина виручки має бути офіційною. Банки також відзначають бізнес, який використовує еквайринг. Він дасть фінустанові можливість списувати кошти. Також,  якщо ваш бізнес працює понад рік, для банків це значить, що бізнес адаптувався.

Сьогодні найчастіше беруть кредит, коли у бізнесу вже все погано. І рідше приходять за фінансуванням для його розвитку. Але ми орієнтуємося на Європу, і відсоток свідомих клієнтів зростає.

 

Що відбувається з проблемними кредитами 

Неповернення зараз заведено ділити на дві епохи – до карантину та після. До карантину беззаставне кредитування не повертали 6–7%. Коли почався карантин, ця цифра зросла до 25%. Але банки почали рефінансувати клієнтів і трохи вирівняли статистику. На сьогодні рівень дефолту становить 13–15%. Клієнти все більше адаптуються до реальності. 

Щоб рішення за бізнес-кредитом ухвалювалося швидше, необхідо змінювати законодавтсво. На сьогодні є постанова НБУ 351, яка чітко регламентує оцінку кредитного ризику. Вона регулює кредитну політику банку та посилює вимоги до самої фінустанови та клієнтів. Якщо НБУ пом'якшить вимоги до позичальників і банків – кредитування пожвавиться.

Але для МСБ, окрім програми «5-7-9», найближчим часом нічого нового не передбачається. Уповноважені банки від моменту старту програми «Доступні кредити 5-7-9%» станом на 4 жовтня 2021 року видали представникам мікро-, малого та середнього підприємництва кредитів на загальну суму 64,8 млрд грн.

У середньому в 70% випадків банки відмовляють у кредитах МСБ. Здебільшого це онлайн-заявки з інтернету.

 

Чому потрібно кредитувати швидше 

Зараз банки дійсно дивляться в бік скорингу та на його підставі готові ухвалювати рішення – до мільйона гривень без застави.

Для клієнта – це швидке ухвалення рішень і швидке отримання грошей на розвиток. Для банку це також важливо, адже чим швидше узгодять кредит, тим лояльніше буде клієнт і більш довгостроковими відносини. Також скоринг дозволяє мінімізувати вірогідність виходу клієнта на прострочення. Оскільки ручне ухвалення рішень – це теж ризики. Саме тому важливо, щоб усе було максимально прозоро.

 

Як працюватимуть альтернативні варіанти кредитування 

Уже наступного року може з'явитися система ухвалення автоматичних рішень у кредитуванні. Зараз деякі компанії спільно з банками тестують скорингові системи, щоб приймати швидке рішення щодо кредитування МСБ.

Скоринг застосовуватиметься для невеликих сум – до 1 млн грн. Якщо клієнтові потрібно більше, ми повертаємося до варіанту з експертною оцінкою та вимогами щодо застави. Адже скоринг і заставне кредитування – взаємовиключні речі. За заставою необхідна оцінка та виїзд на місце.

Звичайно, можна створити певну математичну модель, що буде аналоговим способом застави. Наприклад, клієнт хоче в заставу надати автомобіль. За основними параметрами – рік випуску, об'єм двигуна, марка, пробіг тощо – можна визначити його орієнтовну вартість. Для оцінки застави цієї інформації достатньо. Але в найближчі три-п'ять років щодо заставного кредитування підсумкове рішення все ж ухвалюватиме співробітник.

Як застава для бізнесу найчастіше розглядаються: житлова і комерційна нерухомість, особистий та комерційний транспорт, с/г техніка, товар в обороті, корпоративні права тощо.

Серед МСБ 50% заставних кредитів, 50% – бланкових. Якщо банки освоять скоринг моделі та доведуть свою ефективність, то зможуть економити на андеррайтерах, зменшити вірогідність втрати клієнтів та збільшити частку бланкового кредитування на основі скорингу до 80–90%.

Основними клієнтами будуть ті, хто готовий платити за кредити. Зазвичай, за більш швидкими рішеннями йдуть бізнеси, які не можуть зупинятися в розвитку. Вони невеликі та гнучкі, тож якщо власник сьогодні вирішує впровадити нову модель, то вона потрібна вже завтра.

Серед країн СНД прикладом кредитування може бути Казахстан. Багато даних відкрито для публічного використання, а банки можуть бачити офіційний дохід позичальника. У нас частина інформації є все ще закритою. Ми навчаємося цьому та адаптуємось і як держава, і як банківська система.

Банки рухатимуться в бік автоматизованого ухвалення рішення. Але не раніше, ніж за три-п'ять років зможуть кредитувати таким чином увесь МСБ. А великий бізнес – років за 10.

На фото: СЕРГІЙ БОЧАРОВ, заступник Голови Правління Банку Альянс

 

 

вул. Євгена Сверстюка, 15 Київ 02002 Україна

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.                               
(044) 516-8775

Ознайомитись з політикою конфіденційності та захисту персональних даних

 

 

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Tomato Green Blue Cyan Dark_Red Dark_Blue

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction