АСОЦІАЦІЯ УКРАЇНСЬКИХ БАНКІВ

Все тільки починається...

Поступове підвищення гарантованого відшкодування відбудеться протягом 2019−2027 років, заявила голова ФГВФО

Фонд гарантування вкладів фізичних осіб має намір збільшити суму гарантованого відшкодування до 100 тис. євро в гривневому еквіваленті до 2027 року. Про це заявила голова Фонду Світлана Рекрут, повідомляє прес-служба ФГВФО.

Наразі гарантована сума становить 200 тис. грн.

«Фонд розробляє проект закону, яким передбачатиметься поетапне збільшення до 2027 року суми гарантованого відшкодування до 100 тис. євро в гривневому еквіваленті. В цілому, Фонд має намір до кінця поточного року зробити перше підвищення гарантованого відшкодування», — сказано у повідомленні.

Детальніше: Поступове підвищення гарантованого відшкодування відбудеться...

Райффайзен Банк Аваль змінює Голову Правління.

Володимир Лавренчук, залишає пост Голови Правління Райффайзен Банку Аваль, який обіймав 14 років поспіль.

 Рішенням Наглядової  ради АТ "Райффайзен Банк Аваль"  новим Головою Правління призначено Олександра Писарука. 

Олександр Писарук  -  фахівець найвищого рангу,  має понад 27 років досвіду роботи, у тому числі на керівних посадах у провідних міжнародних банках, у МВФ та Національному банку України,  колишній перший заступник Голови Національного банку України. 
Після погодження з державними органами нагляду призначення остаточно вступить в силу.  

Національний банк пропонує унормувати порядок відкриття та закриття рахунків клієнтів банків

Національний банк України має намір унормувати низку питань, пов’язаних із порядком відкриття та закриття рахунків клієнтів банків, відповідно до вимог Кодексу України з процедур банкрутства.

Зокрема, регулятор пропонує:

1.Встановити порядок:

відкриття банками спеціального рахунку для здійснення керуючим санацією процедури санації боржника – юридичної особи;

відкриття банками спеціального/окремого рахунку для здійснення арбітражним керуючим процедури реструктуризації боргів/погашення боргів боржника – фізичної особи (фізичної особи-підприємця);

відкриття рахунків суб’єктам господарювання, що не мають рахунків у цьому банку, на підставі поданих його представником (фізичною особою, яка вже має в цьому банку рахунок, відкритий для власних потреб, ідентифіковану та верифіковану банком і сформовану справу з юридичного оформлення цього рахунку) за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем заяви про відкриття поточного рахунку в електронній формі, підписаної кваліфікованим електронним підписом цього представника;

закриття банками поточних рахунків фізичної особи-підприємця, який припинив підприємницьку діяльність (якщо на його рахунку немає залишку коштів);

здійснення банком зміни рахунків клієнта – фізичної особи, яка припинила свою підприємницьку діяльність та має залишок коштів на рахунках.

  1. Визначити вимоги до оформлення переліку осіб, які відповідно до законодавства України (установчих документів юридичних осіб-резидентів) мають право розпоряджатися рахунком і підписувати розрахункові документи.
  2. Зобов’язати юридичних осіб-нерезидентів та представництва юридичних осіб-нерезидентів в Україні повідомляти банк про внесення змін до їхніх реєстраційних документів.

Відповідні норми містить проект постанови Правління Національного банку України “Про затвердження Змін до Інструкції про порядок відкриття і закриття рахунків клієнтів банків та кореспондентських рахунків банків – резидентів і нерезидентів” (далі – Проект), що пропонується для громадського обговорення.

Нагадаємо, що Кодекс України з процедур банкрутства набрав чинності 21 квітня 2019 року та вводиться в дію з 21 жовтня 2019 року (з дня його введення в дію втрачає чинність Закон України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”). Згідно з цим Кодексом керуючий санацією під час здійснення процедури санації боржника – юридичної особи зобов’язаний відкрити спеціальний рахунок для проведення процедури санації та розрахунків з кредиторами. Також Кодексом запроваджені процедури реструктуризації боргів та погашення боргів боржника – фізичної особи (фізичної особи-підприємця) під час яких арбітражний керуючий (керуючий реструктуризацією/керуючий реалізацією майна боржника) має відкрити у банку спеціальний/окремий рахунок.

Аналіз регуляторного впливу Проекту розміщений на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку України.

Зауваження та пропозиції до Проекту приймаються до 12 вересня 2019 року на поштову та електронну адресу Національного банку України.

Поштова адреса: 01601, м. Київ, вул. Інститутська, 9, Національний банк України, Департамент платіжних систем та інноваційного розвитку.

Електронна адреса: 22SPRA@U1H0; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

НБУ: УКРАЇНІ ПОТРІБНА НОВА ПРОГРАМА МВФ НА $5-10 МЛРД

За прогнозами НБУ, перший транш нової програми МВФ може надійти до кінця цього року. Національний банк очікує, що він становитиме близько 2 млрд дол.

Заступник голови НБУ Дмитро Сологуб в інтерв’ю для Financial Observer констатував, що на думку Нацбанку, Україні потрібна нова довгострокова програма співпраці з МВФ на загальну суму в 5-10 млрд дол, повідомляє прес-служба НБУ. Приблизно на такі ж суми фінансування МВФ у нацбанку очікують в 2020-2021 рр.

“Нова програма з МВФ – це насамперед позитивний сигнал для інвесторів та міжнародних партнерів України, індикатор продовження реформ. Поточний рівень міжнародних резервів є достатнім для згладжування Національним банком надмірних коливань на валютному ринку і виконання зобов’язань Уряду.

Детальніше: НБУ: УКРАЇНІ ПОТРІБНА НОВА ПРОГРАМА МВФ НА $5-10 МЛРД

Метінвест уклав першу угоду з закупівлі через блокчейн-платформу торгового фінансування we.trade

Метінвест, вертикально інтегрована група гірничо-металургійних компаній, рада повідомити про укладення першого смарт-контракту на блокчейн-платформі we.trade для угод торгового фінансування, що підтримується банком UniCredit.

Платформа we.trade співпрацює з провідними європейськими банками (Австрія, Бельгія, Данія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Великобританія, Греція, Італія, Нідерланди, Норвегія, Іспанія, Швеція і Швейцарія) і побудована на базі технології розподіленого реєстру, основними елементами якої є блокчейн і смарт-контракти. При створенні смарт-контракту на платформі we.trade, після підтвердження покупцем поставки товару, автоматично ініціюється платіж на умовах, узгоджених сторонами, що дозволяє прискорити проведення угод і підвищити їх прозорість. 

Така блокчейн-транзакція демонструє важливість впровадження цифрових технологій в металургійній галузі. We.trade – приклад дійсно успішного міжбанківського співробітництва, яке може сприяти переформатуванню ділових відносин між компаніями завдяки усуненню перешкод, які ускладнюють і збільшують вартість міжнародних угод, а також тим перевагам, які платформа пропонує корпоративному сегменту. 

Детальніше: Метінвест уклав першу угоду з закупівлі через блокчейн-платформу...

При використанні матеріалів посилання на Асоціації Українських Банків є обов'язковим