RSS
24 Листопад
     
 
Новини АУБ
Перемога є, запитання залишаються... Заява Президента АУБ Олександра Сугоняка

22.11.2005

Тривале публічне протистояння АУБ з абсурдними податковими новаціями Мінфіну, здається, завершилося. Кабінет Міністрів почув голос громадських об’єднань різних галузей і сегментів економіки, які в один голос нищівно критикували їх. Так було на “Круглому столі” в Комітеті Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності 9 листопада п.р., так було і на засіданні цього Комітету 15.11.05 р.

Мова йде про розроблений Мінфіном і направлений Урядом до Верховної Ради законопроект “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” № 8373.

Норми, закладені у цьому законопроекті, суперечать чинному законодавству, цивільному кодексу і навіть Конституції України. Однією з норм, зокрема, було запропоновано розформувати створені банками згідно зі світовою практикою та чинним законодавством страхові резерви за рахунок валових витрат. Про те, що це являло б собою демонстративно дискримінаційний по відношенню до банківської системи характер, а в разі його прийняття загрожувало б суттєвим збільшенням ризиків діяльності українських банків, АУБ було сказано вже чимало.

Згадані новації і протистояння навколо них є одним з характерних обрисів стану в українському суспільстві, зокрема й у владі, її неадекватності суспільно-економічним запитам.

В результаті тривалого публічного протистояння, як повідомили в Комітеті з питань фінансів і банківської діяльності, законопроект було знято з розгляду у Верховній Раді.

Проти дестабілізаційних змін виступили не лише організації професійних учасників ринку, але й в межах своєї компетенції представники Національного банку України, Міністерства економіки та інших державних органів. Варто підкреслити достойну позицію Голови профільного Комітету п.Буряка С.В. Підводячи підсумки обговорення цього питання на засіданні Комітету, він, зокрема, сказав:

“У нас сьогодні в банківській системі близько 190 млрд.грн. складають активи, трохи більше 8 млрд. – страхові резерви, що складає лише 4 відсотки від активів. Проте Мінфін пропонує практично зменшити обсяг резервів в 20 разів. Це означає, що у нас в банківській системі відсотків на дев’ять зменшиться регулятивний капітал. Невже метою Мінфіну є те, щоб декапіталізувати українську банківську систему?”

Дійсно, з якою метою створюються проблеми для українських банків? Щоб збити їхню ціну? Чому українські(!) чиновники, здійснюють політику, вигідну іноземцям?

Податковий абсурд уряду вдалося призупинити. Це перемога чесних Асоціацій, чесних ЗМІ, чесних державних мужів над сірістю, непрофесіоналізмом і продажністю, що панують у владних кабінетах, але не всіх, слава Богу. Хай ця перемога, можливо, проміжна, але її обов’язково необхідно констатувати. Вона є!

Важливо всім знати, що чесну, принципову громадську позицію можна утвердити в нашій країні, якщо чесно, професійно і безкомпромісно діяти. І варто знати, що і у владі є люди, що діють за такими ж принципами.

Водночас в АУБ не здивуються, якщо Мінфін знову намагатиметься стояти на своєму.

Дестабілізаційний абсурд Міністерства фінансів на даному етапі зупинили вчасно, але залишаються болючі запитання:

  1. Чому Мінфін намагався практично в двадцять разів зменшити норму формування резервів банків під активні операції на майбутнє? Адже таке рішення несе загрозу для десятків мільйонів вкладників і клієнтів банків. Чому це зроблено в умовах зростання реальних ризиків банківської діяльності?
  2. Чому Мінфін так прагнув розформувати раніше створені банками страхові резерви, що аж два рази в рік пішов на порушення 58 статті Конституції України?
  3. Чому Мінфін прагнув відміняти попередні рішення держави щодо виконання базельських принципів в частині формування банками резервів на покриття ризиків за активними операціями, що запроваджувалися в країні в 1996-1997 роках? Хіба це в його компетенції?
  4. Чому в країні законами щодо оподаткування опікуються фіскальні органи, а не Міністерство економіки, адже такі закони – це питання економічної стратегії, а не питання тактики затикання бюджетних дірок? Невже громадські організації бачать, а Кабмін не бачить цього абсурду?
  5. Чому не зупинили протиправні новації Мінфіну в Кабінеті Міністрів? Чому органи, які відповідають за юридичну та економічну відповідність документів, що виходять з Уряду, не помітили очевидних невідповідностей?
  6. Чому попри все Кабінет Міністрів України виніс на розгляд Верховної Ради України такий законопроект?


За один такий прецедент уряд необхідно відправляти у відставку. Адже завтра можуть через Кабмін пройти інші законопроекти, що шкодитимуть суспільству, державі та дискредитуватимуть владу в очах громадян.


Ці питання мають бути предметом справжнього, а не декларативного діалогу влади з суспільством.


Олександр Сугоняко,
Президент Асоціації
українських банків

Пошук
НОВИНИ