RSS
22 Листопад
     
 
Новини АУБ
ЗАЯВА до преси Президента Асоціації українських банків п. О.Сугоняка з приводу поточної ситуації, яка виникла щодо визначення рівня ціни охоронних послуг у банківській сфері

00.00.0000

Державна служба охорони при МВС України (ДСО), користуючись своїм виключним правом на використання вогнепальної зброї при наданні послуг охорони банківським установам, протягом останніх 4 років без належного обґрунтування прагне щорічно підвищувати ціну озброєної охорони для банків.

За повідомленнями банків, протягом січня-лютого, квітня та травня ц.р. підрозділи ДСО в містах Києві, Донецьку, в Чернівецькій та інших областях в черговий раз намагаються підняти вартість охоронних послуг банківським установам за старим, раніше опрацьованим, сценарієм.

Підвищення ціни на послуги охорони продовжується і при новому керівництві ДСО.

Банківське співтовариство не погоджується з принципами та підходами, які використовує ДСО при визначенні вартості охоронних послуг для банків. Цю позицію банків підтримали народні депутати у 2003-2004 роках, Національний банк України і, свого часу, Уряд п.Кінаха. Необґрунтоване підвищення вартості послуг ДСО наприкінці 2001 року призвело до протистояння у 2002 році між банками та Держохороною, внаслідок чого в цілому ряді областей підрозділи ДСО на декілька днів залишали банки без озброєної охорони, розривали угоди з банківськими установами та зверталися до судів з позовами проти банків. У той час лише втручання Уряду забезпечило зняття гостроти у цьому протистоянні.

На погляд Президента Асоціації українських банків, основною причиною, що надає можливість Держохороні постійно збільшувати вартість охоронних послуг є те, що ДСО користується виключним правом на використання вогнепальної зброї при наданні послуг озброєної охорони та відсутність в Україні законів, що забезпечують ринкові механізми регулювання охоронної сфери.

Особливу стурбованість у банківського співтовариства викликав факт відхилення Верховною Радою України 31 травня п.р. у другому читанні проекту Закону України (що ініціював НБУ) № 3223 “Про внесення змін до Закону України "Про банки і банківську діяльність" (щодо охорони майна банків та їх клієнтів) як  фактору, що створив би певну конкуренцію ДСО у сфері охорони банків. 

А тим часом нове керівництво ДСО, успадкувавши від своїх попередників цінову політику, продовжує нав’язувати банківським установам відомчі підходи щодо підвищення вартості озброєної охорони банкам України.

Особливо цим грішить керівництво ДСО у Чернівецькій області, яке при визначені рівня цін не бере до уваги аргументацію банківських установ та в односторонньому порядку погрожують банкам припинити надавати всі види охоронних послуг у разі, якщо банки не погодяться з пропозиціями ДСО у Чернівецькій області. Це нагадує ситуацію 3-річної давнини, коли за таким же сценарієм Держохорона у цілому ряді області на декілька днів залишили банки без озброєної охорони, розривали угоди з банківськими установами та зверталися до судів з позовами до банків. У той час лише втручання уряду зняло напруженість та протистояння між банками та охоронцями.

Президент Асоціації п. О.Сугоняко висловив надію, що поточний стан справ у сфері визначення ціни послуг охорони для банківських установ, що надаються підрозділами ДСО, не призведе до суттєвого загострення відносин між банками та охоронцями та до втручання у розв’язання можливого конфлікту Президента, Парламенту, Уряду та інших державних установ, що покликані регулювати сферу охоронних послуг.

 

Асоціація українських банків
6 червня 2005 року

Пошук
НОВИНИ